Tekst SEO co to?

Każdy rodzaj materiału tekstowego na stronie internetowej, która wykorzystuje strategie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, jest określany jako tekst SEO. W skład definicji tekstu SEO wchodzą również pliki z tekstem zoptymalizowanym pod kątem wyszukiwarek, takie jak pliki PDF i e-booki. Tekst jest często optymalizowany poprzez implementację słów kluczowych i fraz w warstwę tekstową. W celu uzyskania wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania przeglądarce Google zalecane jest stosowanie taktyk SEO w każdym tekście. Celem tekstu SEO jest przede wszystkim wysoka jakość oraz czytelność. Pisanie tekstów pod SEO nie polega na beznamiętnym „upychaniu” słów kluczowych bez ładu i składu – jest to praktyka niepożądana, określana w branży: keyword stuffing.

Tekst SEO co to?

Rodzaje tekstów SEO

Tekst SEO może przybierać różne formy, ale jedyną wspólną cechą wszystkich tekstów jest to, że treść znajduje się w Internecie. Najczęstsze rodzaje tekstu SEO to treść witryny i treść bloga. Istnieje jednak wiele innych form tekstu, które obejmują:

  • Strony produktów opisujące zalety i wady produktów, usług,
  • Przewodniki oraz poradniki,
  • Pokazy slajdów ze zdjęciami i powiązanymi tekstami,
  • Infografiki łączące obrazy, tekst i dane w atrakcyjny wizualnie sposób,
  • Katalogi, które dostarczają konsumentom linki do stron internetowych i innych przydatnych treści związanych z pożądaną tematyką,
  • Pliki PDF, które pojawiają się w Internecie i można je przeszukiwać w Google,
  • e-booki, które pojawiają się w sieci, niezależnie od tego, czy są bezpłatne, czy wymagają płatności.
Tekst SEO co to?

Inne rodzaje treści mogą skorzystać na technikach SEO, chociaż nie są one tak ściśle związane z tekstem SEO, jak standardowy tekst, mimo że filmy i zdjęcia są wizualne, a nie tekstowe, mogą zawierać znaczniki alt i podtytuły, które zostaną potraktowane przez roboty Google jako tekst.

Do optymalizacji pod kątem wyszukiwarek wymagane są unikalne teksty SEO.

Tekst SEO co to?

Używanie fraz kluczowych i słów kluczowych

Używanie słów kluczowych i fraz to najpopularniejsza metoda SEO. Słowa i frazy związane z tematem strony są strategicznie rozrzucone po tekście SEO, dzięki czemu wyszukiwarki mogą je skatalogować na podstawie tych słów i fraz. Niezbędne jest przeprowadzenie dokładnej analizy słów kluczowych i fraz. Obejmuje to sprawdzanie częstotliwości oraz wskaźnika ich konwersji.

Gdy użytkownik wprowadzi słowo lub frazę, która jest używana w całej treści na pasku wyszukiwania, tekst pojawi się w wynikach wyszukiwania. Gdy użytkownik kliknie w nas adres na pewno uzyskamy nowe wejście na naszą stronę, a jeśli spodoba mu się to co widzi – mamy dużą szansę, że zostanie on naszym klientem.

Bardzo ważne jest, aby użycie słów kluczowych i fraz było naturalne w całym artykule. Nie istnieje złota zasada na to ile razy powinniśmy użyć danego słowa kluczowego. W pisaniu naszych tekstów kierujemy się zasadą jak najwięcej, ale ze smakiem. Tekst przede wszystkim powinien być ciekawy oraz czytelny.

Oprócz tekstu podstawowego, na stronie internetowej znajdują się inne miejsca, w których można użyć słów kluczowych i fraz. Na stronach wyników wyszukiwania słowa kluczowe, które pojawiają się na przykład w tytule i/lub pierwszym nagłówku tekstu, mają wyższą pozycję w rankingu. Słowa kluczowe powinny być zawarte między innymi w adresie URL, metadanych i opisach stron.

Istnieją również inne obszary strony, w których powinniśmy użyć słów kluczowych. Nasza fraza kluczowa w miarę możliwości powinna być użyta w adresie URL, nagłówkach, meta tytule oraz meta opisie.

Tekst SEO co to?

Inne techniki SEO

Tekst SEO zawiera słowa kluczowe i frazy, ale dobra strategia optymalizacji pod kątem wyszukiwarek obejmuje również inne techniki. Inne strategie SEO, które można wykorzystać do dalszej optymalizacji tekstu, obejmują:

Czytelność tekstu SEO

Jakość treści zawsze powinna być brana pod uwagę podczas optymalizacji SEO. Nawet najbardziej zoptymalizowana treść nie będzie dobrze się prezentować na stronach wyników wyszukiwania, jeśli nie dostarczy prawdziwej wartości dla czytelników.

Nawet najlepiej zoptymalizowana treść nie znajdzie się na dobrej pozycji w wynikach wyszukiwania, jeśli nie przyniesie czytelnikom prawdziwej wartości. Słabe treści nie tylko odpychają widzów, ale również roboty Google używające wysoce zaawansowanych technologicznie algorytmów uczenia maszynowego.

Podczas tworzenia treści na swoją stronę powinieneś upewnić się, że:

  • Twoja strona internetowa ma oryginalne i różnorodne treści,
  • Treść ma co najmniej 300 słów, zalecamy jednak teksty składające się z minimum 600 słów,
  • Tworzysz teksty, które podkreślają fachowość, autorytatywność lub wiarygodność – wszelkiego rodzaju poradniki/przewodniki.
  • Tworzysz warstwę tekstową jednocześnie uatrakcyjniając ją poprzez dodawanie zdjęć oraz infografik,
  • Uwzględnianiasz w tekście linki o wysokim autorytecie domeny.

     

Ważnym czynnikiem jest również ilość udostępnień naszej treści – w skrócie im więcej tym lepiej. Umieszczając tekst w serwisach społecznościowych, takich jak Facebook, LinkedIn czy Instagram, zachęcamy naszych odbiorców do udostępniania treści. Im więcej naszych treści zostanie udostępnionych w sieci, tym bardziej wartościowa wyda się nasza strona dla robotów Google. 

Opracowanie strategii tekstowej SEO

Aby upewnić się, że wszystkie aspekty dobrego tekstu SEO łączą się w całość, ważne jest opracowanie strategii, która pozwoli osiągnąć cele firmy lub organizacji.

Możesz posłużyć się do tego wordem, excelem czy check listami, idealna metoda to taka, która sprawdzi się w Twojej organizacji.

Dobra strategia zawiera jasne cele jak, np. zwiększanie sprzedaży przez stronę lub zwiększanie ruchu na blogu. Cele te również powinny uwzględniać docelową grupę odbiorców naszej treści. Przed rozpoczęciem kampanii marketingowej należy się upewnić, że tekst dotrze i będzie odpowiednio odebrany odbiorców, których określiliśmy jako docelowych.

Dobra strategia SEO dotycząca tekstu powinna obejmować analizę i ocenę danych: śledzenie wyświetleń stron, linków zwrotnych, które pojawiają się w innych witrynach, komentarzy, udostępnień społecznościowych i współczynników konwersji. Na podstawie zebranych informacji dopiero możemy podjąć decyzję o kontynuowaniu, bądź zmianach w obecnej strategii tekstów SEO.

Sprawdź naszą ofertę!

Masz pytanie?
Napisz do nas

O nas

Tworzymy i pozycjonujemy strony, dostarczamy rozwiązania marketingowe, dbamy o strategię, reklamę i komunikację marki w sieci.
Zrobimy Ci Stronę to miejsce, które pomaga kompleksowo zadbać o wizerunek biznesu w sieci.

Udostępnij ten post

Facebook
LinkedIn
Michał Myśliwy

Michał Myśliwy

Head of SEO, z wykształcenia prawnik, pasjonat web designu, uwielbia skrupulatną optymalizację, fan efektywnych rozwiązań i wszelkiej elektoniki, gadżetów i aplikacji.

Czytaj dalej