SEO copywriting - co to jest?
Każdy rodzaj materiału tekstowego na stronie internetowej, która wykorzystuje strategie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, jest określany jako tekst SEO. Tekst jest często optymalizowany poprzez implementację słów kluczowych i fraz w warstwę tekstową tekstu.
Słysząc copywriting SEO większości ludzi przychodzi na myśl pisanie tekstów na strony internetowe, ale nie tylko, copywriting oparty o SEO jest również wykorzystywany przy tworzeniu:
- Skryptów do wideo,
- Nagłówków postów na blogu,
- Meta tytułów oraz opisów stron internetowych,
- Opisów filmów na YouTube,
- Opisów podcastów,
- Pytań do zadania podczas rozmowy kwalifikacyjnej,
- Postów na social media.

SEO copywriting - co to jest?
Dlaczego copywriting SEO jest ważny?
Czy w dobie wideo i podcastów copywriting nadal ma znaczenie? Jednym słowem: tak. Oto niektóre z korzyści, które możesz uzyskać stosując copywriting oparty o SEO:
- Uzyskasz wyższe współczynniki konwersji sprzedaży na swoich stronach,
- Poprawisz strukturę i jakość artykułów,
- Zwiększysz zaangażowanie na blogu oraz na posty w mediach społecznościowych.
Jaka jest rola copywritera?
Oczywiście copywriter spędza większość czasu na pisaniu. Jednak praca copywritera to coś więcej niż tylko układanie słów.
Doświadczeni copywriterzy faktycznie poświęcają wiele wysiłku na analizę słów kluczowych. Umiejętne dobranie słowa kluczowego to 80% wykonanej roboty w pisaniu tekstów SEO. Rozpoczynając pisanie tekstu dla klienta trzeba wziąć pod uwagę jego budżet, konkurencyjność danego słowa kluczowego oraz jasno określić co chcemy osiągnąć – czy naszym celem jest sprzedaż, czy pozyskanie wyświetleń? W mniej konkurencyjnych / lokalnych frazach możliwe jest zdobycie wysokiego miejsca w wyszukiwarce Google samymi tekstami opartymi o SEO, natomiast we frazach konkurencyjnych / ogólnopolskich, koniecznym będzie zakup linków zewnętrznych oraz tekstów sponsorowanych. Dlatego tak ważna jest analiza słów kluczowych przed ich umieszczeniem w tekście.
Doświadczeni copywriterzy powinni poświęcają wiele czasu na poznanie i zrozumienie potrzeb swoich klientów oraz na to, aby dowiedzieć się w jaki sposób produkt o którym piszą może przynieść korzyści ich czytelnikom.
Prawdopodobnie już wiesz, jaki jest Twój produkt lub usługa, jak działa i jak wypada na tle konkurencji, jeśli tworzysz dla niego kopię. Od Ciebie zależy więc, jakie są pomysły, obawy i pragnienia Twoich odbiorców, sposób, w jaki myślą o tych rzeczach. Dzięki temu będziesz mógł pisać materiały, które przemawiają bezpośrednio do nich.
Jeśli planujesz zlecić napisanie tekstu SEO o własnym produkcie lub usłudze, to wiesz najlepiej, co to jest, jak działa i jak wypada na tle konkurencji. Twoim zadaniem jest więc przekazanie swoich myśli, lęków i pragnień oraz informacji o odbiorcach copywriterowi. Naszym zdaniem najlepsze pomysły oraz rozwiązanie zawsze rodzą się ze współpracy.
Jak zostać copywriterem?
Nie potrzebujesz żadnego formalnego szkolenia ani wykształcenia, aby zostać copywriterem. Naszym zdaniem dobry copywriter:
- poświęca odpowiednio dużo czasu na research,
- zna podstawy SEO,
- wie jak ważna jest perswazja i tzw: call to action,
- dba o odpowiednią strukturę treści, którą tworzy,
- uważa na gramatykę oraz pisownie,
- jest estetą.
Żeby było jasne: stanie się dobrym copywriterem wymaga czasu. Ale jest to umiejętność marketingowa, bez której trudno efektywne tworzyć obecnie treści w Internecie.
Sprawdź:
Sprawdź naszą ofertę!
Masz pytanie?
Napisz do nas
O nas
Cześć, nie jesteśmy korporacją i nie pracujemy schematami. Każdy projekt i klient jest tak samo ważny! Zawsze odbierzemy telefon, wysłuchamy i pomożemy urzeczywistnić Twoją wizję marki. Projektujemy strony, działania marketingowe, doradzamy, szkolimy i pozycjonujemy strony internetowe.
Pracujesz nad czymś? Opowiedz nam wszystko, zobaczmy gdzie możemy Cię zabrać!

Michał Myśliwy
Head of SEO, z wykształcenia prawnik, pasjonat web designu, fan efektywnych rozwiązań i wszelkiej elektoniki, gadżetów i aplikacji.