SEO co to?
SEO co to? / SEO co to jest? Mimo wzrostu popularności SEO często słyszymy te pytania.
Pomyśl o tym w ten sposób: kiedy ktoś wpisuje w Google „włoska pizza”, prawdopodobnie szuka przepisu, składników i instrukcji. Chciałbyś jednak, aby ludzie wpisując powyższą frazę znaleźli Twój przepis lub Twoją restaurację. Jeśli fraza na którą chcemy się pojawić nie ma dużej konkurencji jest szansa, że wystarczy, iż napiszesz o tym artykuł. Twoim zadaniem jest pozycjonować się ponad wszystkie inne strony internetowe zawierające frazę – „włoska pizza”, aby ludzie mogli Cię znaleźć. Z racji popularyzacji SEO nie jest to zawsze takie łatwe i jeden artykuł może nie wystarczyć, by zdobyć upragnione pierwsze miejsce.
Wracając do naszego pytań SEO co to? SEO co to jest?
SEO to proces zorientowany na poprawę widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania (organicznych – czyli nie tych płatnych w modelu pay per click, jak w przypadku Google Ads). Poprawa widoczności przebiega dzięki optymalizacji „on site” i „off site”, która ma na celu poprawę pozycji witryny lub treści w Google.
Główna różnica między SEO a płatną reklamą polega na tym, że SEO obejmuje ranking „organiczny”, co oznacza, że nie musisz płacić, aby znaleźć się w tym miejscu. Innymi słowy, optymalizacja pod kątem wyszukiwarek to proces ulepszania materiału online tak, aby wyświetlał się na górze strony wyszukiwarki, gdy ktoś czegoś szuka.
Słysząc pytania SEO co to? SEO co to jest? musisz pamiętać, że jest to proces budowania ruchu z organicznych wyników wyszukiwania. Opiera się na optymalizacji stron pod kątem silnika wyszukiwania (np. algorytmów Google) oraz budowaniu tzw. autorytetu.
Działania SEO nazywane też optymalizacją stanowią lwią część tego co nazywamy pozycjonowaniem. SEO należy traktować zatem jako dziedzinę interdyscyplinarną obejmującą działania z zakresu marketingu (PR i copywriting), IT (IT (front-end, back-end web development) oraz analityki internetowej. SEO to coś więcej niż tylko optymalizowanie witryny dla wyszukiwarki Google, jest to złożony proces składający się z poprawy technicznych aspektów, gromadzenia kolejnych linków kierujących ruch do Twojej strony, zwiększaniem jej treści oraz budowaniem architektury informacji, zwanej też procesem linkowania wewnętrznego.
Mówiąc prościej, odnosi się to do procesu optymalizacji Twojej witryny w celu zwiększenia jej widoczności w wynikach wyszukiwania Google. Im wyższa ekspozycja Twoich stron w wynikach wyszukiwania, tym większe prawdopodobieństwo, że przyciągniesz do swojej firmy uwagę zarówno nowych jak i dotychczasowych klientów.
Odpowiadając na pytania SEO co to? SEO co to jest? Należy określić również z czego składa się SEO.
W praktyce, optymalizacji może podlegać:
- treść tekstowa, np. gdy zmieniamy długość artykułów, ich tytuły, dodajemy słowa kluczowe itp.,
- struktura witryny, gdy zmieniamy elementy nawigacji, architektury informacji oraz wprowadzamy linkowanie wewnętrzne,
- warstwa techniczna i wizualna, a także użyteczność określana jako user experience (UX) (sposób renderowania, wydajność strony, obsługa na urządzeniach mobilnych, odpowiedni dobór śródtytułów, umiarkowane stosowanie reklam itp.),
- profil linków, czyli ogół odnośników prowadzących do strony z innych stron w sieci internetowej.
Jak wszyscy dobrze wiemy, widoczność strony w wynikach wyszukiwania jest bardzo ważna, dlaczego jednak powinniśmy skupić się na wynikach w akurat w Google? Jest wiele dostępnych przeglądarek z których korzystają potencjalni klienci i odbiorcy naszej strony, jednak to właśnie wyszukiwarka Google skupia ich najwięcej, ponieważ aż 69% użytkowników wybiera tę przeglądarkę korzystając z komputera/laptopa i aż 82% z urządzeń mobilnych. Statystyki mówią same za siebie, chcąc wyróżnić swoją firmę lub usługę w internecie, widoczność w Google to klucz do sukcesu.
Jeśli czytasz ten artykuł to zakładamy, że jesteś świadom korzyści, które możesz uzyskać dzięki skutecznemu pozycjonowaniu Twojej strony, zapraszamy Cię do zapoznania się z naszą ofertą pozycjonowania.
Gdy już wiesz co to jest SEO, zajrzyj do kolejnego artykułu i dowiedz się ja działa SEO. Dzięki niemu zrozumiesz jak działa wyszukiwanie oraz jak pozycjonować treści wyżej w wynikach wyszukiwania.
Sprawdź:
Sprawdź naszą ofertę!
Masz pytanie?
Napisz do nas
O nas
Cześć, nie jesteśmy korporacją i nie pracujemy schematami. Każdy projekt i klient jest tak samo ważny! Zawsze odbierzemy telefon, wysłuchamy i pomożemy urzeczywistnić Twoją wizję marki. Projektujemy strony, działania marketingowe, doradzamy, szkolimy i pozycjonujemy strony internetowe.
Pracujesz nad czymś? Opowiedz nam wszystko, zobaczmy gdzie możemy Cię zabrać!