On-site SEO vs Off-site SEO

W dużym skrócie, treść na naszej stronie powinna szybko się wczytywać oraz jak najlepiej odpowiadać na pytania zadane przez użytkowników przeglądarki (on-site). Aby zwiększyć widoczność naszej strony powinny do niej prowadzić linki z innych domen (off-site), stanowią one informację dla robotów indeksujących strony, iż to właśnie tam znajduje się wartościowa treść – polecana oraz udostępniania przez innych użytkowników.

On-site SEO vs Off-site SEO

Co to jest i czym się różnią?

Pomyśl o tym w ten sposób: kiedy ktoś wpisuje w Google „włoska pizza”, prawdopodobnie szuka przepisu, składników i instrukcji. Chciałbyś jednak, aby ludzie wpisując powyższą frazę znaleźli Twój przepis lub Twoją restaurację. Jeśli fraza na którą chcemy się pojawić nie ma dużej konkurencji jest szansa, że wystarczy, iż napiszesz o tym artykuł.  Twoim zadaniem jest pozycjonować się ponad wszystkie inne strony internetowe zawierające frazę – „włoska pizza”, aby ludzie mogli Cię znaleźć. Z racji popularyzacji SEO nie jest to zawsze takie łatwe i jeden artykuł może nie wystarczyć, by zdobyć upragnione pierwsze miejsce.

On-site SEO vs Off-site SEO

On-site SEO vs Off-site SEO – główne różnice

On-site SEO to działania pozycjonujące, bezpośrednio dotyczące strony internetowej. W celu wykonania zadań na stronie specjalista musi mieć do niej dostęp, żeby zoptymalizować niektóre ważne dla pozycjonowania elementy mające wpływ na wyniki wyszukiwania. Tutaj istotnym jest dbanie o strukturę kodu strony, o odpowiednie meta tagi, poprawne opisy plików, przyjazne adresy URL, odpowiednie treści strony (na co składają się nagłówki, frazy kluczowej i odpowiednia długość). Wyszukiwarka Google według powyższych wytycznych ocenia, czy nasza strona może być przyjazna dla użytkowników internetu oraz czy warto pokazać ją w wynikach wyszukiwania, bo odpowie na potrzeby odbiorcy. W związku z tym zawsze musimy dzielić stronę na odpowiednie kategorie, dobrze wyznaczać podstrony i zadbac o to, aby użytkownik prosto i intuicyjnie mógł się po niej poruszać.

Teraz czas omówić Off-site SEO, które zawiera wszystkie działania mające na celu wypozycjonowanie witryny odbywające się poza stroną internetową. Bardzo ważnym elementem w tej dziedzinie jest pozyskiwanie atrakcyjnych i wysokiej jakości linków zewnętrznych(z innych stron) odwołujących bezpośrednio do naszej witryny i naszych usług, albo zagadnień, które wyjaśniamy na stronie. W działaniach off-site liczy się zarówno jakość jak i wbrew pozorom ilość, ponieważ im więcej stron odwołuje do naszej, tym wyszukiwarka Google uznaje naszą stronę za wiarygodną i ciekawą. O ile pamiętamy o tym, żeby strony linkujące nas były wiarygodne i zgodne z tematyką naszej witryny, odniesiemy sukces. Wyszukiwarka zwraca uwagę, żeby polecane nas strony były godne zaufania i sprawdzone.

Pozycjonowanie on-site oraz off-site to obszary SEO, które mimo tego, że się różnią mają za zadanie się wzajemnie uzupełniać. Aby osiągnąć pożądane wyniki na te atrakcyjniejsze, o większym zasięgu, przynoszące więcej wyświetleń słowa kluczowe należy oba te obszary łączyć – ich cel jest jeden – jak najlepsze dopasowanie strony do czynników rankingowych Google’a.

Sprawdź naszą ofertę!

Masz pytanie?
Napisz do nas

O nas

Tworzymy i pozycjonujemy strony, dostarczamy rozwiązania marketingowe, dbamy o strategię, reklamę i komunikację marki w sieci.
Zrobimy Ci Stronę to miejsce, które pomaga kompleksowo zadbać o wizerunek biznesu w sieci.

Udostępnij ten post

Facebook
LinkedIn
Michał Myśliwy

Michał Myśliwy

Head of SEO, z wykształcenia prawnik, pasjonat web designu, uwielbia skrupulatną optymalizację, fan efektywnych rozwiązań i wszelkiej elektoniki, gadżetów i aplikacji.

Czytaj dalej