Media społecznościowe w biznesie

Media społecznościowe zyskały status nadrzędnej drogi komunikacji interpersonalnej i marketingowej. Do najważniejszych powodów, które wywarły wpływ na obecny stan, jest rosnąca liczba użytkowników sieci.

Media społecznościowe w biznesie.

Możliwość rozwoju, któe niosą za sobą media społecznościowe.

Rozwijanie się systemu technologicznego, który na podstawie profilowania użytkowników, potrafi wyodrębnić grupę odpowiednio wybraną do treści, generując tym samym zysk, jest kolejnym powodem uzyskania ważnego statusu przez media społecznościowe. W 2019 roku liczba użytkowników mediów społecznościowych wyniosła 3,484mld osób, jest to 45% całej populacji świata. Największy udział w zyskach konsumentów-internautów przypada na tzw. pokolenie Z, czyli pokolenie “Post-millennials’ów”, osób urodzonych po 1995 r, (najstarsi z nich dopiero wchodzą i adaptują się w rynku pracy), u których serwisy internetowe, takie jak Instagram czy Facebook odgrywają decydującą rolę w tworzeniu aktualnych trendów gospodarczych i ekonomicznych, Warto w tym miejscu podkreślić, że nazewnictwo jest różne, w zależności od publikacji, pokolenie Z, nazywane jest też pokoleniem C (ang.connected), lub generacją Y.

media społecznościowe w biznesie

Media społecznościowe w biznesie.

Nadrzędnym zadaniem social mediów jest komunikowanie się, to właśnie przez komunikowanie się rozpoczyna się relacja konsumentów z twórcą, gdzie twórca i nadawca może udostępniać informacje zgodnie z założeniami swojego pasma działalności, co ma na celu powiększanie społeczności i odbiorców treści. W mediach społecznościowych, reakcja odbiorców na treść jest wstępem do udoskonalenia kontentu, a kolejnym krokiem do polepszania swojego wizerunku i treści w sieci staje się lojalność i dostrzeżenie odbiorców. Partnerstwo członków społeczności medialnej, jest czynnikiem, który pozwala na efektywne kreowanie, udoskonalenie treści i definiowanie potrzeb.

Media społecznościowe fundamentalnie zmieniły reguły gry w biznesie, wygraną pozycję na rynku zajmują te jednostki, które rozumieją czym właściwie są social media i jak można wykorzystać ich potencjał do rozwoju siebie i swojej marki. Atencja wokół social mediów ciągle wzrasta, według danych połączenie z internetem ma 4,388mld osób, co stanowi 57% światowej populacji, natomiast ⅔ populacji korzysta z urządzeń mobilnych i ciągle udoskonala swoje kompetencje medialne. W obliczu przedstawionych danych, nieuchronnym jest fakt, że liczba odbiorców social mediów rośnie, tylko w 2018 roku do social mediów dołączyło 360 mln osób. Średni czas spędzony przez użytkownika, w 2019 roku, w mediach społecznościowych to 2h16min.  Powoli wychodzimy z czasów, w których możliwe jest funkcjonowanie w środowisku zawodowym, bez dostępu serwisów społecznościowych, to znak, że potencjalni odbiorcy i klienci naszych usług są bardzo łatwo dostępni dla usługodawców.

Pokonanie granic geograficznych odbiorców i globalizacja w sieci pozwoliły na otworzenie się wirtualnych społeczności, które są ze sobą połączone na podstawie idei, zainteresowań i celów, te społeczności otworzyły drogę do personalizacji usług i konsumpcji na zupełnie nową skalę.

Spędzanie znacznej liczby czasu w internecie, zainicjowało powstanie w nim miejsca, gdzie zatarły się granice, między osobami prywatnymi, a postaciami biznesowymi. Budują się interakcje marketingowe, a wpływ społeczności przeniósł się ze świata zewnętrznego na ten wirtualny. Wykorzystanie nowego medium, przez przedsiębiorstwa i osoby prywatne, umożliwiło zbudowanie wizerunku, nad którym możemy mieć pełną kontrolę i  uzyskiwać jasno sprecyzowany profil naszego klienta/odbiorcy.

Marketing tradycyjnymi metodami, został skonfrontowany z faktem, że jego dominacja na rynku zanika, marketerzy chodzący od drzwi do drzwi, ulotki rozdawane na przystankach tramwajowych, stają się coraz mniej skuteczne. Znaczące zmiany na rynku i rozwój technologii informacyjnych sprawiły, że to klient “kontroluje” cały proces komunikacji i to w co kliknie. Zwiększenie się tej siły, idzie w parze ze zmniejszającym się zaufaniem do tradycyjnego marketingu. Mimo sponsorowanych postów, mimo profilowania tego co widzimy, mamy poczucie, że to my sami wybieramy jakiś produkt, ponieważ nie słyszymy, często nachalnych, głosów sprzedawcy, który poleca nam coś, sprzedawca zamienił się więc w ukryte programy, które cicho szepcą, zamiast głośno krzyczeć i właśnie to dociera do nas najbardziej.

Marketing w mediach społecznościowych to grupa takich działań w zakresie marketingu, które potrafią wygenerować ruch użytkowników na serwisie społecznościowym. Generowanie ruchu wiąże się z oglądaniem większej ilości sponsorowanych filmów, reklam i czytanie więcej opłaconych postów, influencerzy są rozliczani, za ilość wejść w materiały na ich serwisach i otrzymują stosowne do tych wejść wynagrodzenie. Najczęściej marketing w mediach społecznościowych skupia się na najpopularniejszych serwisach takich jak Facebook, czy Instagram. Poniższy wykres przedstawia najczęściej odwiedzane serwisy internetowe w 2019 roku, w konsekwencji będąc wykresem, najbardziej dochodowych serwisów, przy użyciu których można zarobić najwięcej.

media społecznościowe statystyki

Wejścia na serwisy społecznościowe w skali jednego miesiąca w mln.

Aktywne prowadzenie profili społecznościowych firmy czy osoby, sprawia, że łatwiej jest zdobyć klientów i docierać do nich z reklamą. Każdy klient, ma bazę znajomych, u których też pojawi się reklama z propozycją odwiedzenia profilu. Social media pośredniczą też
w przekierowaniu użytkowników na inne strony internetowe, strony firmowe, podstrony reklamowe i blogi. Marketing ten więc pomaga w tworzeniu długofalowej strategii prowadzenia działań, ponieważ zyskuje coraz to nowe połączenia i potrafi połączyć ze sobą sponsorowane reklamy i samo rozsiewający się marketing.

Sprawdź:

Sprawdź naszą ofertę!

Masz pytanie?
Napisz do nas

O nas

Tworzymy i pozycjonujemy strony, dostarczamy rozwiązania marketingowe, dbamy o strategię, reklamę i komunikację marki w sieci.
Zrobimy Ci Stronę to miejsce, które pomaga kompleksowo zadbać o wizerunek biznesu w sieci.

Weronika Wyczachowska

Weronika Wyczachowska

PR & e-marketing

Udostępnij ten post

Facebook
LinkedIn