Marketing dla małych firm: pozycjonowanie

Marketing dla małych firm pozycjonowanie

Co to jest lokalne SEO i jak pomaga Twojej firmie?

Lokalne SEO jest ważną częścią każdej strategii marketingowej małej firmy. Jest to proces optymalizacji Twojej witryny i jej treści, aby pojawiały się na stronach wyników wyszukiwania (SERP) dla wyszukiwań związanych z Twoją lokalizacją. Obejmuje to optymalizację witryny pod kątem lokalnych słów kluczowych, tworzenie odpowiednich treści, pozyskiwanie linków oraz inne taktyki, które pomogą Ci wyróżnić się na tle konkurencji na lokalnym rynku. Lokalne SEO może być potężnym narzędziem dla marketingu małych firm, które chcą zwiększyć swoją widoczność online i przyciągnąć więcej klientów w swojej okolicy.

Ciekawostka: aż 30% wszystkich wyszukiwań na urządzeniach mobilnych wiąże się z lokalizacją.

Marketing dla małych firm: pozycjonowanie

Jak stworzyć zwycięską strategię SEO z odpowiednimi słowami kluczowymi?

Posiadanie odpowiednich słów kluczowych jest niezbędne do stworzenia skutecznej strategii SEO. Wiedza o tym, na które słowa kluczowe kierować reklamy i jak ich używać, jest kluczem do tego, aby Twoja witryna znalazła się na szczycie wyników wyszukiwania Google.

Używając odpowiednich słów kluczowych i optymalizując lokalne SEO, małe firmy mogą tworzyć skuteczne strategie SEO, które pomogą im dotrzeć do docelowych odbiorców i zwiększyć ich widoczność w Internecie.

W przypadku małych firm lokalne SEO powinno być głównym celem każdej strategii SEO. Lokalne SEO obejmuje optymalizację witryny pod kątem określonego obszaru geograficznego, w którym prowadzisz działalność, tak aby klienci z tego obszaru mogli Cię łatwiej znaleźć. Pomaga również upewnić się, że zawartość witryny jest odpowiednia i dostosowana do potrzeb tych klientów.

Znalezienie odpowiednich i efektywnych słów kluczowych wymaga analizy danych, doświadczenie i dostępu do narzędzi SEO w tym  platforma analityczna (SaaS) np. senuto, semrush czy ahrefs. Oczywiście są na rynku są też darmowe narzędzia, które mogą Ci w tym pomoc np. Google Key Word Planner, nie są one jednak tak pomocne i intuicyjne jak wyżej wymienione rozwiązania komercyjne.

Marketing dla małych firm: local SEO

Jeśli jednak zamierzasz sam zadbać o pozycje swojej marki w internecie, przygotowaliśmy dla ciebie skróconą instrukcję:

Określ swoją grupę docelową: zrozumienie potrzeb i zainteresowań swojej grupy docelowej pozwoli Ci na wybranie odpowiednich słów kluczowych, które będą odpowiadały ich potrzebom.

Znajdź słowa kluczowe: użyj narzędzi do wyszukiwania słów kluczowych, takich jak Google Keyword Planner (narzędzie darmowe), lub spróbuj swoich sił z narzędziami komercyjnymi takimi jak (Senuto, Semrush czy Ahrefs), aby znaleźć słowa kluczowe, które są związane z twoim biznesem lub branżą.

Określ słowa kluczowe long-tail: long-tail keywords to frazy składające się z kilku słów, które precyzyjnie opisują to, czego szuka użytkownik. Są one mniej konkurencyjne niż słowa kluczowe ogólne i mogą być łatwiejsze do pozycjonowania. Warto również sprawdzić widoczność słów kluczowych mających przedrostek Twoje miasta np. RODO Wrocław, powiększanie Ust Opole. Frazy lokal SEO są z reguły mniej kalorycznej, ale za to prostsze do wy pozycjonowania.

Optymalizuj stronę: wykorzystaj wybrane słowa kluczowe w meta tytułach, opisach, nagłówkach, treści i adresie URL, aby pomóc Googlebotom zrozumieć, o czym jest twoja witryna.

Zoptymalizuj linkowanie wewnętrzne: linkuj wewnętrzne podstrony z głównej strony, aby pomóc wyszukiwarkom w odpowiednim indeksowaniu i pozycjonowaniu twojej witryny.

Pozyskaj linki zewnętrzne: linki zwrotne z innych stron internetowych są ważne dla pozycji twojej strony w wynikach wyszukiwania. Staraj się zdobywać linki z innych witryn poprzez komentowanie, gościnne artykuły czy udział w forach internetowych.

Analizuj i monitoruj swoje postępy: używaj narzędzi do analizy ruchu, takich jak Google Search Console i Google Analytics, aby monitorować swoje postępy w pozycjonowaniu i wykrywać potencjalne problemy

Korzystaj z Google Moja Firma

Google Moja Firma to potężne narzędzie, które może pomóc małym firmom skuteczniej reklamować się i budować widoczność w lokalnych wyszukiwarkach. Jest to ważna część lokalnego SEO, ponieważ pomaga upewnić się, że Twoja firma pojawia się we właściwych miejscach, gdy ludzie szukają powiązanych haseł.

Google Moja Firma może pomóc zwiększyć widoczność Twojej firmy, optymalizując Twój profil pod kątem określonych słów kluczowych i dostarczając potencjalnym klientom niezbędnych informacji, takich jak adres, dane kontaktowe, godziny otwarcia itp. Po zweryfikowaniu Twojego biznesu w Google Moja Firma, będzie on widoczny na mapach Google, co pozytywnie wpłynie na jego widoczność. Google Moja Firma pozwala również na dodawanie opinii Twoim klientów, co może pozytywnie wpłynąć na liczbę nowych klientów. Dlaczego? Klienci chętnie wybierają wysoko cenione i polecane usługi. Jak podaje statystyka co 3 Polak przed skorzystaniem z usług danej firmy sprawdza o niej opinie w internecie.

Podsumowując korzystając z Google Moja Firma, małe firmy mogą łatwo zwiększyć swoją obecność w Internecie i dotrzeć do szerszego grona odbiorców.

Sprawdź:

Sprawdź naszą ofertę!

Masz pytanie?
Napisz do nas

O nas

Cześć, nie jesteśmy korporacją i nie pracujemy schematami. Każdy projekt i klient jest tak samo ważny! Zawsze odbierzemy telefon, wysłuchamy i pomożemy urzeczywistnić Twoją wizję marki. Projektujemy strony, działania marketingowe, doradzamy, szkolimy i pozycjonujemy strony internetowe.

Pracujesz nad czymś? Opowiedz nam wszystko, zobaczmy gdzie możemy Cię zabrać!

Udostępnij ten post

Facebook
LinkedIn