Jak pisać nagłówki?

Prawdopodobnie słyszałeś, że „80% ludzi czyta nagłówki, a tylko 20% z nich czyta treść. Czy to wyliczenie jest prawdziwe? Kto wie, na pewno jest w nim ziarno prawdy. Tak więc – tytuł nagłówka Twojej podstrony jest kluczowy. Naszym zdaniem pisanie chwytliwych nagłówków nie jest tak trudne, jak mogłoby się wydawać. Wszystko co musisz zrobić to przeczytać ten wpis do końca, a mamy nadzieję, że się z nami zgodzisz.

Jak pisać nagłówki?

Nasza rada: Opanuj call to action.

Call To Action (w skrócie “CTA”) jest istotnym elementem każdej reklamy, bloga czy strony internetowej. To od jego jakości zależy w dużej mierze, czy użytkownik kliknie i przejdzie dalej.

Projektowanie CTA o wysokiej konwersji to kluczowa umiejętność każdego copywritera, specjalisty od pozycjonowanie czy też właścicieli małych firm, którzy postanowili samodzielnie poprowadzić swoje social media.

Call to action to wezwanie do działania, ma za zadanie poprowadzić klienta wprost w ramiona Twojej oferty.

Jak napisać skuteczny tekst dla CTA?

Czasownik: Może być nawet w pierwszej osobie. “Otrzymaj…”, “Zostań…”, “Odbierz…”, “Przekonaj się…” to dobra baza.

Wartość: Pokaż użytkownikowi, co dostanie w zamian. Może to być konkretna rzecz (cheat sheet, ebook, kurs online) lub obietnica wartości (Zaoszczędzenie czasu, zwiększenie dochodów czy obietnica członkostwa w elitarnej grupie).

Przykłady dobrych tekstów CTA:

  • “Odbierz darmowego wykres, dzięki któremu…”
  • “Z naszym e-bookiem zrozumiesz…”
  • “Dołączam do kursu i zostań…”
  • Pamiętaj! CTA nie może rozkazywać nie oferując nic w zamian, lub zlecać nużącej czynności
  • Unikaj takich tekstów:
  • “Wypełnij formularz”
  • “Zarejestruj się”
  • “Wypełnij 10-minutową ankietę”

Call To Action możesz wykorzystać na stronach poszczególnych produktów, w landing page’ach, w reklamach, emailach, social mediach, bezpośredniej korespondencji oraz wszędzie tam, gdzie wychodzisz do swoich klientów z ofertą.

Jak pisać nagłówki?

Jak pisać nagłówki?

Bądź specyficzny, ale nie szalenie konkretny. Innymi słowy: nagłówek nie powinien informować potencjalnego klienta DOKŁADNIE, co dostanie – powinien pozostawić nutkę tajemnicy, zaciekawić go. Z drugiej strony nagłówek nie może być zbyt tajemniczy, bo będzie niejasny.

Jeśli masz taką możliwość dobrze jest umieścić w nagłówku liczbę: bieżący rok – sugeruje aktualność tekstu, niska cena również może przyciągnąć czytelnika, np. już od… Pisząc treść poradnikową dobrze jest zamieścić zwrot typu 10 sposobów na, 5 najbardziej efektywnych…

Jeśli jeszcze Cię nie przekonaliśmy do CTA to może to Cię przekona. Według badań branżowych przeprowadzone przez Moz ustalono, że nagłówki liczbowe uzyskały o 327% więcej kliknięć niż nagłówki niezawierające żadnych liczb. Trzykrotna konwersja – brzmi jak pomysł na sukces :). 

Pytanie brzmi: Jak tworzyć emocjonalne nagłówki?

Wystarczy dodać słowo naładowane emocjonalnie do tekstu nagłówka. Oto kilka przykładów:

  • Skuteczny
  • Niezawodny
  • Teraz
  • Szybko
  • Błąd
  • Nowy
  • Przełom
  • Zdumiewający

Oczywiście z tym też można przesadzić, nikt nie uwierzy w nagłówek taki jak „Nowy, skuteczny, niesamowity przełomowy sposób, który działa szybko!”- tak to z daleko będzie wyglądać na spam lub fake news. Dodatkowo uważaj na słowa, np. słowo „innowacyjny” stało się tak oklepane, że nikt już nie wierzy, że coś jest innowacyjne.

Nie można przesadzić, co za dużo to nie zdrowo, ale warto dodać jedno lub dwa słowa, by uczynić Twój nagłówek bardziej atrakcyjnym. W wyborze odpowiedniego słowa zalecamy skorzystać z najbardziej zaawansowego komputera jaki powstał, z MÓZGU.

Jak pisać nagłówki?

I nasz ostatnia rada – pisząc nagłówek powinniśmy się skupić na naszym docelowym kliencie. Nagłówek powinien go zachęcić do konwersji. Skupmy się na chwili, kiedy klient widzi nasz nagłówek – wpisał hasło w przeglądarkę, wszedł w nasz link – stało się, przeczytał nagłówek. Od tego czy przeczyta tekst pod nim będzie zależeć, czy nagłówek odpowiedział na jego pytanie lub czy go intryguje. Dobrze napisany nagłówek powinien spełniać przynajmniej jeden powyższy wymóg.

Sprawdź:

Sprawdź naszą ofertę!

Masz pytanie?
Napisz do nas

O nas

Cześć, nie jesteśmy korporacją i nie pracujemy schematami. Każdy projekt i klient jest tak samo ważny! Zawsze odbierzemy telefon, wysłuchamy i pomożemy urzeczywistnić Twoją wizję marki. Projektujemy strony, działania marketingowe, doradzamy, szkolimy i pozycjonujemy strony internetowe.

Pracujesz nad czymś? Opowiedz nam wszystko, zobaczmy gdzie możemy Cię zabrać!

Udostępnij ten post

Facebook
LinkedIn