Jak działa wyszukiwarka Google?

Ludzie korzystają z wyszukiwarek, szukając usług, produktów, informacji oraz rozrywki. Algorytmy wyszukiwarek mają za zadanie dostarczyć jak najdokładniejsze i wysokie jakościowo odpowiedzi na zadane przez użytkowników pytania. Algorytmy są używane przez wyszukiwarki do identyfikowania witryn internetowych i określania, które z nich mają być pozycjonowane dla danego słowa kluczowego i w jakiej kolejności. Działanie wyszukiwarki można podzielić na trzy główne etapy: crawlowanie, czyli etap odkrywania, indeksowanie, czyli etap dodawania strony do wyników wyszukiwania, oraz ranking, czyli etap ustalania kolejności wyświetlania się stron w wynikach wyszukiwania.

Jak działa wyszukiwarka Google?

Krok 1: crawlowanie.

Crawlowanie to pierwszy krok. Roboty indeksujące są wysyłane przez wyszukiwarki w celu znalezienia nowych stron i zebrania na ich temat danych. Ich celem jest znalezienie nowych stron internetowych oraz zbadanie treści stron, które już odwiedzili, aby sprawdzić, czy jest zmieniona lub zaktualizowana.

Roboty crawlujące są kluczowe do naszego pozycjonowania strony, to dzięki nim Google widzi naszą stronę i czerpie o niej informacje. Crawlowanie zatem poprzedza proces indeksowania i decyduje czy w ogóle nastąpi.

Jak działa wyszukiwarka Google?

Jak działa wyszukiwarka Google? Krok 2: Indeksowanie

Indeksowanie jest kolejnym etapem pracy Googlebota. Jest to proces dużo bardziej złożony od crawlowania, to właśnie indeksowanie prowadzi do dodania strony do indeksu Google. Co to jest indeks? Indeks wyszukiwarki to ogromna baza danych wszystkich stron internetowych, które w danej wyszukiwarce się znajdują. Podczas wpisywania hasła do Google, wyszukiwarka przegląda właśnie tę bazę danych, nie jak omylnie niektórzy sądzą – cały internet. Stąd kluczowym dla każdej strony internetowej powinno być zadbanie o to, aby strona została zindeksowana, ponieważ w innym przypadku – strona po prostu nigdy w wynikach wyszukiwania się nie pojawi.

Jak działa wyszukiwarka Google? Krok 3: Ranking

Najważniejsza jest trzecia i najbardziej krytyczna faza, ranking. Po zakończeniu etapów przeszukiwania i indeksowania można rozpocząć ustalenie rankingu witryny. Twoja przeszukana, zaindeksowania strona, teraz zostanie sklasyfikowana przez wyszukiwarkę.

Google wykorzystują ponad 200 sygnałów rankingowych, aby kategoryzować i klasyfikować materiały, z których wszystkie należą do trzech filarów SEO: optymalizacji technicznej, optymalizacji na stronie i optymalizacji poza stroną. Oto kilka przykładów sygnałów wykorzystywanych przez wyszukiwarki do rankingu stron internetowych:

Sprawdź naszą ofertę!

Masz pytanie?
Napisz do nas

O nas

Tworzymy i pozycjonujemy strony, dostarczamy rozwiązania marketingowe, dbamy o strategię, reklamę i komunikację marki w sieci.
Zrobimy Ci Stronę to miejsce, które pomaga kompleksowo zadbać o wizerunek biznesu w sieci.

Udostępnij ten post

Facebook
LinkedIn
Michał Myśliwy

Michał Myśliwy

Head of SEO, z wykształcenia prawnik, pasjonat web designu, uwielbia skrupulatną optymalizację, fan efektywnych rozwiązań i wszelkiej elektoniki, gadżetów i aplikacji.

Czytaj dalej