Jak działa wyszukiwarka Google?
Krok 1: crawlowanie.
Crawlowanie to pierwszy krok. Roboty indeksujące są wysyłane przez wyszukiwarki w celu znalezienia nowych stron i zebrania na ich temat danych. Ich celem jest znalezienie nowych stron internetowych oraz zbadanie treści stron, które już odwiedzili, aby sprawdzić, czy jest zmieniona lub zaktualizowana.
Roboty crawlujące są kluczowe do naszego pozycjonowania strony, to dzięki nim Google widzi naszą stronę i czerpie o niej informacje. Crawlowanie zatem poprzedza proces indeksowania i decyduje czy w ogóle nastąpi.
Jak działa wyszukiwarka Google? Krok 2: Indeksowanie
Indeksowanie jest kolejnym etapem pracy Googlebota. Jest to proces dużo bardziej złożony od crawlowania, to właśnie indeksowanie prowadzi do dodania strony do indeksu Google. Co to jest indeks? Indeks wyszukiwarki to ogromna baza danych wszystkich stron internetowych, które w danej wyszukiwarce się znajdują. Podczas wpisywania hasła do Google, wyszukiwarka przegląda właśnie tę bazę danych, nie jak omylnie niektórzy sądzą – cały internet. Stąd kluczowym dla każdej strony internetowej powinno być zadbanie o to, aby strona została zindeksowana, ponieważ w innym przypadku – strona po prostu nigdy w wynikach wyszukiwania się nie pojawi.
Jak działa wyszukiwarka Google? Krok 3: Ranking
Najważniejsza jest trzecia i najbardziej krytyczna faza, ranking. Po zakończeniu etapów przeszukiwania i indeksowania można rozpocząć ustalenie rankingu witryny. Twoja przeszukana, zaindeksowania strona, teraz zostanie sklasyfikowana przez wyszukiwarkę.
Google wykorzystują ponad 200 sygnałów rankingowych, aby kategoryzować i klasyfikować materiały, z których wszystkie należą do trzech filarów SEO: optymalizacji technicznej, optymalizacji na stronie i optymalizacji poza stroną. Oto kilka przykładów sygnałów wykorzystywanych przez wyszukiwarki do rankingu stron internetowych:
- Obecność słowa kluczowego w tagu tytułowym – czy słowo kluczowe lub synonim zostało wymienione na stronie oraz w tagu tytułowym,
- Czas ładowania strony internetowej — czy witryna jest przyjazna dla urządzeń mobilnych i szybko się ładuje,
- Reputacja witryny — czy strona internetowa i witryna są uważane za wiarygodne w odniesieniu do wyszukiwanego tematu.
Sprawdź:
Sprawdź naszą ofertę!
Masz pytanie?
Napisz do nas
O nas
Cześć, nie jesteśmy korporacją i nie pracujemy schematami. Każdy projekt i klient jest tak samo ważny! Zawsze odbierzemy telefon, wysłuchamy i pomożemy urzeczywistnić Twoją wizję marki. Projektujemy strony, działania marketingowe, doradzamy, szkolimy i pozycjonujemy strony internetowe.
Pracujesz nad czymś? Opowiedz nam wszystko, zobaczmy gdzie możemy Cię zabrać!