Google Helpful Content - sprawdź czego unikać!
Żonglerka słowami kluczowymi i treść na dokładnie 7000 znaków nie zapewnią Ci pierwszego miejsca w wynikach wyszukiwania. Jeśli twój tekst brzmi tak – „Powiększanie ust – nowa metoda. Jeśli powiększasz usta regularnie lub zamierzasz powiększyć usta po raz pierwszy – warto poznać metody powieszania ust. Jeśli regularnie powiększasz usta będzie mogła poznać inne metody powiększania ust, a jeśli nie – będziesz mogła powiekszyć usta zgodnie z metodą, która spełni twoje oczekiwania efektów zabiegu powiększania ust”.
Koniecznie zmień styl pisania na blogu. Jeśli tekst tego typu zniechęci użytkownika do twojego brandu to pół biedy, gorzej jeśli tekst zaszkodzi pozycji Twojej strony w wynikach wyszukiwania.
Co zrobić jeśli Twoje wpisy mają więcej słów kluczowych, niż treści?
Jeśli twoja strona używa CMS – WordPress – wejdź zakładkę wpisu/strony – zmień „opublikowane”na „szkic”. Następnie zbadaj tekst i rozpocznij edycję.
- Upewnij się, że wpis jest zgodny z jego tytułem, jeśli nie – przeredaguj wpis / zmień tytuł artykułu, tak by nie wprowadzał czytelnika w błąd i był zgodny z jego treścią.
- Dopisz treści, które wyczerpią temat, wartościowe dla użytkownika lub usuń akapit, który najzwyczajniej nie spełnia swojej funkcji.
- Nie usuwaj artykułu – (szkoda czasu i środków, który poświęciłeś na jego zamieszczenie) zdaj się na zdrowy rozsądek – spraw, aby artykuł był interesujący. Na dziś dzień aktualizacja jest w fazie początkowej, najpierw dotknie ona treści angielskojęzycznych. Kiedy przyjdzie czas na polską część internetu? Jeszcze nie wiemy, ale na bank przyjdzie taki czas, więc bądź przygotowany – powodzenia!
3 wskazówki - jak dogadać się z aktualizacją helpful content!
1
Tak jak pisałem powyżej – przekonanie: jeśli artykuł zajmujący pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania ma 6545 znaków to nasz musi mieć 7000 jest błędne. Pisanie pod daną ilość wyrazów nie jest dobrym rozwiązaniem, z punktu widzenia przeglądarki Google idealna ilość znaków nie istnieje. Tekst, który tworzysz powinien być użytkowy oraz pokrywać dane zagadnienie tematyczne. Tworząc treści zadbaj o zgodność tytułu oraz nagłówków z tekstem pod nimi, zgodnie z ideą topical authority – pozostań w ramach wybranego tematu i go wyczerp.
Oczywiście nie uważam, że należy przechodzić ze skrajności w skrajność i stackować wpisy o pojemności 100-200 słów. Subiektywnie uważam, że wpis użytkowy / poradnikowy powinien zawierać min. 300 słów, sam jestem fanem wpisów na ok. 600 słów z hakiem – nie jest to jednak wymóg, ani magiczna liczba. Jestem zdania, że tekst powinien być użytkowy, wyczerpujący, ale użytkowy – postawcie się w pozycji szukającego odpowiedzi na dane pytanie. Przeciętny dorosły człowiek czyta z prędkością 150-250 słów na minutę – tekst o objętości 600 słów pozwala na zapoznanie się z treścią poniżej 5 minut. Oczywiście czy przeczyta tekst to końca zależy od jego jakości – postawcie więc na jakość i zdobądźcie zaufanie swoim czytelników tworząc ciekawe i ekspercie treści.
2
Słowo kluczowe przez słowo kluczowe = słowo kluczowe, nie żongluj nimi przesadnie. Tworząc takie treści tylko zniechęcasz czytelników. Z punktu widzenia nowych trendów w Google nie osiągniesz nimi również pierwszej pozycji. Celem Google jest nagradzanie stron, które piszą teksty z myślą o innych użytkownikach. Nawet jeśli to nie działa jeszcze w 100% po naszej polskojęzycznej części internetu napewno zaowocuje Ci na przyszłość po wdrożeniu algorytmu helpful content.
Pisz w sposób naturalny i ciekawy, oczywiście warto zawrzeć frazę kluczową w meta tytule, adresie URL i nagłówku – przynajmniej jednym lub dwóm, ale poza tym wrzuć na luz – jeśli prawidłowo wykonasz linkowanie wewnętrzne, stworzysz warstwę tematyczną na swojej stronie oraz skierujesz wartościowe linki – googleboty napewno połapią się o co chodzi, ważny jest kontekst.
3
Miejsce w wynikach wyszukiwania nie zależy tylko od danego wpisu. Nawet jeśli będzie miał sporą liczbę znaków, ciekawe obrazki (ustawione alty), nagłówki oraz wyczerpiesz temat, pamiętaj, że liczy się całość.
Pomijając czynniki on-site i off-site, które mają wpływ na pozycję twojej strony z wejściem aktualizacji helpful content – coraz to większą rolę odegra pokrycie tematyczne danego zagadnienia. Nawet jeśli Twój artykuł będzie jakościowy nie wyczerpiesz tematu jednym tekstem. Wybierz temat i słowa kluczowe i stwórz sieć uzupełniających się tekstów. Prawidłowo przeprowadź linkowanie wewnętrzne – wesprzyj zagadnienie większą ilością materiałów powiązanych tematycznie, a twoje szanse na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania wzrosną.
Wszystko zależy od frazy na którą chciałbyś się pojawić, dlatego wybierz rozważnie. Jeśli z analizy wyjdzie, że aby pojawić się na pierwszej stronie należy napisać ok. 30/35 artykułów tematycznych to zastanów się czy w twoim przypadku ta fraza jest tego warta – czy posiadasz odpowiedni budżet lub czas na stworzenie takiego wachlarza treści. Jeśli już zdecydujesz twórz, teksty, wyczerpuj temat – pojedynczo artykuły nie będą wysokokaloryczne, ale razem dzięki synergii prześlą do Google komunikat, że twoja strona dzięki jej eksperckiej w danej dziedzinie treści jest warta najwyższych pozycji w serpach.
Działaj precyzyjnie, zanim jednak zaczniesz pisać – przygotuj strukturę przyszłych artykułów, zaplanuj grupy tekstów, ich ilośc, pokrycie oraz linkowanie wewnętrzne i sukcesywnie pisz, pisz, aż wyczerpiesz temat i uzyskasz upragnione miejsce w pierwszej 10 wyników wyszukiwania.
Sprawdź:
Sprawdź naszą ofertę!
Masz pytanie?
Napisz do nas
O nas
Cześć, nie jesteśmy korporacją i nie pracujemy schematami. Każdy projekt i klient jest tak samo ważny! Zawsze odbierzemy telefon, wysłuchamy i pomożemy urzeczywistnić Twoją wizję marki. Projektujemy strony, działania marketingowe, doradzamy, szkolimy i pozycjonujemy strony internetowe.
Pracujesz nad czymś? Opowiedz nam wszystko, zobaczmy gdzie możemy Cię zabrać!