Co to jest optymalizacja SEO? – po krótce.
Co to jest optymalizacja SEO? SEO (ang. Search Engine Optimization) to w dosłownym tłumaczeniu optymalizacja pod silnik wyszukiwarki. Oczywiście ten z pozoru skomplikowany proces możemy skrócić do paru podpunktów.
- Identyfikacja odpowiednich słów kluczowych o wysokim potencjale ruchu w wyszukiwarkach to tylko jeden z przykładów tego, co oznacza skuteczne pozycjonowanie.
- Tworzenie wysokiej jakości treści dla wyszukiwarek i użytkowników
- Optymalizacja strony oraz zaprojektowanie linkowania wewnętrznego
- Pozyskiwanie linki zewnętrznych
- Dokonywanie pomiarów wyników

Co to jest optymalizacja SEO? – rozwinięcie tematu
Zrozumienie, jak działają wyszukiwarki, to tylko pierwszy krok do poprawy pozycji Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Aby poprawić miejsce witryny w rankingu, należy przede wszystkim zoptymalizować ją pod kątem wyszukiwarki Google. Poniżej przedstawiamy skrótowo opisany proces optymalizacji seo i pozycjonowania stron internetowych.
Badanie słów kluczowych — sprawdzanie, na jakie słowa kluczowe witryna już się wyświetla, na jakie słowa kluczowe wyświetlają się konkurenci i jakich fraz wyszukują Twoi potencjalni klienci, jest generalnie punktem wyjścia dla SEO. Identyfikacja wyszukiwanych fraz, których ludzie używają w Google, pomoże zdecydować, jakie istniejące treści należy zoptymalizować i jakie nowe materiały należy napisać.
Marketing treści — po znalezieniu potencjalnych słów kluczowych można rozpocząć tworzenie treści. Może to obejmować zarówno aktualizację starej zawartości, jak i produkcję zupełnie nowych tekstów. Ponieważ wysokiej jakości treści są cenione przez Google, bardzo ważne jest by twoje treści były oryginalne oraz ciekawe dla czytelników, którzy z czasem zaczną je udostępniać w mediach społecznościowych, co do nam nowy linki zewnętrzne oraz leady na twoją stronę.
Budowanie linków – Uzyskiwanie wysokiej jakości linków zewnętrznych jest jedną z podstawowych celów SEO, ponieważ linki z zewnętrznych stron są jednym z głównych czynników rankingowych w Google. Pozyskiwanie linków zewnętrznych polega w dużej części na ich zakupie z witryn do tego służących np. linkhouse czy whitepress. Można je również zdobywać poprzez tzw. outreach, czyli kontakt z innymi właścicielami witryn i rozwijanie kontaktów, przesyłanie witryn do odpowiednich katalogów internetowych oraz uzyskiwanie linków z prasy internetowej.
Optymalizacja na stronie — tzw. Działania on-site, uaktualnienie struktury strony może mieć znaczący wpływ na poprawę jej pozycji w Google. Taktyki optymalizacji na stronie obejmują włączenie słów kluczowych do adresu URL strony, zmianę meta tytułu tak, aby zawierał odpowiednie frazy wyszukiwania oraz opisywanie obrazów za pomocą atrybutu alt. Pomocne może być również zaktualizowanie metatagów strony (takich jak tag meta description) — element ten co prawda nie ma bezpośredniego wpływu na rankingi wyszukiwania, ale może pośrednio zwiększyć współczynniki klikalności w wynikach wyszukiwania (SERP).
Optymalizacja architektury witryny – Linkowanie wewnętrzne (linki w obrębie Twojej strony) są tak samo ważne dla SEO, jak połączenia zewnętrzne. Odpowiednia optymalizacja linkowania wewnątrz witryny może nie tylko podnieść jej pozycje w Google, ale też wpłynąć na (CRO) czyli zwiększyć konwersje naszej sprzedaży w odniesieniu do liczby odwiedzających naszą stronę. Celem optymalizacji architektury jest przeprowadzenie klienta w maksymalnie 3 kliknięcia myszy z treści do możliwości skorzystania z naszych usług. Kolejnym krokiem jest utworzenie mapy witryny XML, co pomoże wyszukiwarkom w wykrywaniu i indeksowaniu wszystkich adresów URL należących do Twojej strony.
Sprawdź:
Sprawdź naszą ofertę!
Masz pytanie?
Napisz do nas
O nas
Cześć, nie jesteśmy korporacją i nie pracujemy schematami. Każdy projekt i klient jest tak samo ważny! Zawsze odbierzemy telefon, wysłuchamy i pomożemy urzeczywistnić Twoją wizję marki. Projektujemy strony, działania marketingowe, doradzamy, szkolimy i pozycjonujemy strony internetowe.
Pracujesz nad czymś? Opowiedz nam wszystko, zobaczmy gdzie możemy Cię zabrać!

Michał Myśliwy
Head of SEO, z wykształcenia prawnik, pasjonat web designu, fan efektywnych rozwiązań i wszelkiej elektoniki, gadżetów i aplikacji.