9 rad SEO

9 rad SEO - pozycjonuj z głową!

9 rzeczy, które musisz wiedzieć, jeśli chcesz pozycjonować swoją stronę.

Określenie celu. Przed pozycjonowaniem strony internetowej powinieneś określić swój cel. Czy chciałbyś stać się witryną, która ma dużo odwiedzin, z której wiedzy można czerpać i budować silną pozycję ekspercką w danej dziedzinie? Czy może zależy Ci na budowaniu witryny firmy, która będzie poszerzać się o coraz to nowe usługi i sprzedawać je online?

Meta tytuły, meta opisy, nagłówki. Ważnym aspektem są właściwe oznaczenia fraz kluczowych w nagłówkach, tytułach i opisach, ponieważ to właśnie tam Google w pierwszej kolejności szuka naszych słów kluczowych na które chcemy pojawiać się w wyszukiwaniach. Umiejętne umieszczenie ich tam jest bardzo ważne, jednak musimy sprawę traktować z umiarem, ponieważ wpisywanie ich na siłę może pogorszyć sprawę. Teksty nadal muszą być do czytania.

Dobry i unikatowy content. Koniec z powielaniem masła maślanego na stronie, koniec z przeklejaniem informacji od producentów. Oryginalne treści to podstawa, wiąże się to z dużo większym nakładem pracy, ale warto. Profesjonalnie poprowadzone treści na stronie pozwalają uniknąć nudy i zwiększyć szansę, że odbiorcy spędzą na naszej stronie więcej czasu, ponieważ będzie ona ciekawsza. Dobrze napisane teksty to jeden z najważniejszych aspektów, które wpływają na pozycję strony, jeżeli lubisz pisać i sprawia Ci to frajdę, podpowiemy jak to robić dobrze. Jeżeli nie masz na to czasu, dobrym pomysłem będzie copywriting, napiszemy Ci dobry tekst, albo utworzymy bloga, będziemy regularnie zamieszczać artykuły w które włożymy dużo serca, dopasujemy frazy kluczowe i wykonamy odsyłacze do Twoich usług.

Frazy kluczowe. Zajmujemy się profesjonalnym doborem słów kluczowych, jest to czynnik znacznie wpływający na sukces pozycjonowania. Najlepszym rozwiązaniem jest postawienie się w miejscu internauty, który chciałby wyszukać naszą usługę, co wpisze w wyszukiwarkę? To co wpisuje potencjalny klient to właśnie nasze frazy kluczowe. Nie ma więc sensu pozycjonować się na trudne frazy, które nie sprzedają. Przykład: jeżeli sprzedajesz płaszcze, Twój potencjalny klient nie wpisze „płaszcz” ale „płaszcz męski zimowy” albo „przeciwdeszczowy damski płaszcz”. Zawsze musimy zadać sobie pytanie, jak my czegoś szukamy? Wtedy dobór fraz kluczowych będzie dla nas prostszy, oczywiście nasi specjaliści znajdą najlepsze słowa kluczowe podczas audytu.

Linkowanie wewnętrzne. Linkowanie wewnątrz strony jest ważne, ponieważ usprawnia poruszanie się po niej i dotarcie do pożądanych przez odbiorcę informacji, niestety często pomijane. Odpowiednio zaprojektowana strona, powinna umożliwić użytkownikowi odpowiednią nawigację, czego skutkiem będzie podniesienie efektywności działania fraz kluczowych. Dobrze zrobione linki będą dla Google jak sprawnie wyznaczona trasa po stronie.

9 rad seo

Bezpieczeństwo strony (SSL). Protokół SSL to podstawa, to on potwierdza, że Twoja strona jest bezpieczna. Certyfikat SSL można zobaczyć na kłódce obok nazwy domeny, jeżeli jest zamknięta – masz SSL, jeżeli jest otwarta, Twoja strona jest niebezpieczna i tak też sygnalizowana jest dla wyszukiwarki i innych użytkowników. Mogą nawet zdażyć się sytuacje, że bez protokołu Antywirusy innych użytkowników będą blokować Twoją witrynę, ponieważ osoba mająca dostęp do Twojej sieci może na takiej stronie łatwo pozyskać Twoje hasło lub dane teleadresowe. Google otwarcie zaznacza, że protokół SSL jest czynnikiem, który ma duże znaczenie w rankingu stron.

Adresy kanoniczne. Adresem kanonicznym nazywamy meta tag znajdujący się w sekcji head strony. Z jego pomocą określisz, który adres URL strony jest oryginalny. Ma to szczególe znaczenie kiedy podstrona posiada kilka różnych adresów. Pozwala to uniknąć zjawiska duplikacji treści i jest wyjątkowo istotne zwłaszcza w przypadku rozbudowanych sklepów internetowych.

Optymalizacja. Coraz więcej internautów korzysta ze smartfona, aby przeglądać sieć. Komputery używane są głównie w domowym zaciszu, wszędzie poza nim wygodniej nam korzystać z urządzeń przenośnych, stąd bardzo ważnym jest zadbanie o komfort i właściwy odbiór naszych treści na tych urządzeniach. Nie chodzi tu jedynie o responsywność stron, ale też o zadbanie o szybkość wczytywania treści czy odpowiedni rozmiar czcionki dopasowany do telefonu. Doświadczanie naszej strony przez urządzenia mobilne ma tutaj ogromne znaczenie.

Błąd 404. Uważaj na błąd 404, skutkuje on spadkiem ruchu na stronie. Większość użytkowników widząć błąd na stronie szybko się z niej ulotni, niektórzy mogą na zawsze odpuścić zaglądanie na naszą witrynę, ponieważ pomylą błąd z wirusem. Takie błędy trzeba jak najszybciej usuwać i zadbać by nie miały miejsca, ponieważ działa to niekorzystnie na pozycjonowanie naszej strony internetowej. Błąd często pojawia się poprzez nieumiejętne usuwanie treści na naszej stronie, dlatego warto wybrać SEO z nami, wiemy jak moderować witrynę, bez ryzyka wystąpienia błędu 404.

Sprawdź naszą ofertę!

Masz pytanie?
Napisz do nas

O nas

Tworzymy i pozycjonujemy strony, dostarczamy rozwiązania marketingowe, dbamy o strategię, reklamę i komunikację marki w sieci.
Zrobimy Ci Stronę to miejsce, które pomaga kompleksowo zadbać o wizerunek biznesu w sieci.

Udostępnij ten post

Facebook
LinkedIn
Michał Myśliwy

Michał Myśliwy

Head of SEO, z wykształcenia prawnik, pasjonat web designu, uwielbia skrupulatną optymalizację, fan efektywnych rozwiązań i wszelkiej elektoniki, gadżetów i aplikacji.

Czytaj dalej